Miejsca parkingowe - sposób na klientów!

Miejsca parkingowe - sposób na klientów!

Miejsca parkingowe - sposób na klientów!
autorem artykułu jest Marek Gawłowski

Miejsca parkingowe – sposób na klientów!

Czy każdy klient jest dla Ciebie ważny??
I bynajmniej nie chodzi mi tu o kontekst upierdliwego klienta, tylko o pytanie czy chciałbyś kilku dodatkowych klientów w ciągu dnia??
Ile jesteś w stanie poświęcić dla tych kilku dodatkowych klientów. Policz, kilku klientów każdego dnia więcej - razy 30 dni i razy 12 miesięcy. Ile byś dodatkowo zarobił??

A jeśli bym Ci powiedział, ze niejednokrotnie wystarczy byś przeszedł się kawałek przed praca.
Tak dobrze słyszysz, wystarczy niejednokrotnie byś się przed pracą przeszedł.

Nie mówię, że w Twoim przypadku to się sprawdzi, ale sam zobacz:
Codziennie widzÄ™ takie sytuacje:
Dumny wÅ‚aÅ›ciciel sklepu , podjeżdża pod swój sklep i stawia samochód naprzeciwko wystawy ( by mógÅ‚ go ciÄ…gle widzieć) lub na jednym z nielicznych miejsc parkingowych w pobliżu sklepu. Jego pracownicy tak samo. W konsekwencji mamy sytuacje, że gdy klient chce zaparkować by wejść i zrobić zakupy – nie ma gdzie stanąć, co wiÄ™c robi?? JeÅ›li jest to jedyny tego typu sklep w okolicy to chcÄ…c nie chcÄ…c gdzieÅ› staje ( Å‚amiÄ…c przepisy lub nadrabiajÄ…c kawaÅ‚ek drogi na nogach). Lub jeÅ›li gdzieÅ› blisko jest konkurencja z lepszym parkingiem – jedzie do niej. W koÅ„cu nie bÄ™dzie jeździÅ‚ godzinÄ™ i szukaÅ‚ wolnego miejsca i narażaÅ‚ siÄ™ na mandat skoro u konkurencji może zaparkować bez problemu.

Ten problem jest szczególnie dotkliwy w miastach, gdzie non stop brak miejsc parkingowych, a przecież wystarczyło by każdy przedsiębiorca parkował na jakimś dużym parkingu. Nie parkujcie kawałek dalej- pod innym sklepem, bo to błędne koło- oni z tego sklepu zaparkują pod Waszym i tak w kółko.
A czy te kilka minut piechotą to za dużo za kilku klientów dziennie więcej?? Przypomnij sobie ile zyskasz w ciągu roku. A i Twój wizerunek w oczach klientów się zmieni, jak będzie pod Twoim sklepem zawsze wolne miejsce by zaparkować.

Myślisz sobie, ok., ja zaparkuję gdzie indziej ale ten ze sklepu obok stanie wtedy pod moim sklepem.
Dobrze myÅ›lisz, dlatego tak ważna jest współpraca, przepÅ‚yw informacji i edukacja. Dlatego tego typu strony co ta, oraz wszelkiego innego rodzaju media i książki uczÄ…ce o marketingu, powinny być rozpowszechniane. Dlatego ani ja ani inni nie bojÄ… siÄ™ za darmo pomagać, bo to przynosi ogólne korzyÅ›ci. Ja też na tym skorzystam – dlatego idź porozmawiaj, wyjaÅ›nij o co chodzi, przecież i tak znasz sÄ…siadów ze sklepu obok. Tylko pamiÄ™taj zacznij sam od siebie i od swoich pracowników, bo w innym przypadku to nie ma sensu.

Mali przedsiÄ™biorcy majÄ… zwyczaj narzekać na konkurencjÄ™ – szczególnie tÄ… wiÄ™kszÄ… i zachodniÄ… – ale nie wielu z nich robi cokolwiek ( co przynosiÅ‚oby efekty ) by z nimi konkurować. Ot weźmy chociażby te miejsca parkingowe – pod marketem zawsze jest jakieÅ› wolne miejsce do zaparkowania – a w centrum miasta… – no wÅ‚aÅ›nie już sam widzisz różnicÄ™.
Swego czasu jak wprowadzono w wiÄ™kszoÅ›ci miast opÅ‚aty za parkowanie problem zniknÄ…Å‚ – ale zaraz potem sklepikarze powykupywali miesiÄ™czne postojówki – i problem z brakiem miejsc parkingowych powróciÅ‚ – trzeba zrozumieć, że takim postÄ™powaniem szkodzimy sami sobie.
Wiem jaki to problem z przekonaniem sÄ…siadów do parkowania na specjalnych parkingach oddalonych od ich lokali. Mi zajęło przekonanie moich sÄ…siadów ze sklepów obok, caÅ‚y wieczór ( co jakiÅ› czas mamy spotkania w ratuszu ) oraz obietnica, że jak w ciÄ…gu miesiÄ…ca nie odczujÄ… wzrostu obrotów – to powrócimy do parkowania pod wÅ‚asnym sklepem.
Zdecydowanej wiÄ™kszoÅ›ci obroty wzrosÅ‚y, niektórym nawet znacznie; niewielka część natomiast nie odczuÅ‚a jakoÅ› specjalnie wiÄ™kszych obrotów – ale z dostawÄ… mogli podjechać pod sam sklep – co znacznie uÅ‚atwiÅ‚o im życie, a i klienci mogli nie mieli problemów z zaÅ‚adunkiem towarów.

Dla ciekawoÅ›ci dodam, że sklepy, które najwiÄ™cej zyskaÅ‚y sÄ… z branży spożywczej, natomiast te które najmniej odczuÅ‚y, to w swoich obrotach, sÄ… z branży budowlanej i wyposażenia wnÄ™trz. Ma to zwiÄ…zek ze specyfikÄ… sprzedawanego towaru – sklep spożywczy ma dużo klientów, którzy kupujÄ… codziennie okreÅ›lony towar, natomiast wszelkiego typu sklepy budowlane, czy chociażby agd i rtv majÄ… klientów którzy kupujÄ… rzadko ale za wiÄ™ksze pieniÄ…dze ( no bo lodówki czy telewizora nikt nie kupuje codziennie ).

Natomiast co jest jeszcze jedną ważna rzeczą w okresie przed świątecznym zwiększona ( zwolniona ) ilość miejsc parkingowych wszystkim ( bez wyjątku ) przynosi ogromne korzyści.


--
Marek ( marketingowy ) Gawłowski
TRADYCYJNY BIZNES ( marketingowy.blox.pl )


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zobacz takze:
Nie wiesz jak wzbudzić zaufanie u potencjalnego klienta
Dziecko w podróży - część 2
Wycieczki Zagraniczne i Noclegi
Informacja - metoda, czy nowa rzeczywistość
Wspólnota mieszkaniowa - co to daje?